Something interesting

Představa vs. Realita: Hodina ve škole

Ahoj :D,

    je tu další díl Představa vs. Realita (předchozí díl zde) a tentokrát to bude na téma učební hodina ve škole. Bude o tom, jak si představujeme, aby probíhala hodina, ale jaká je oproti tomu realita.

    Opět můžou být některé situace „přibarvené“ pro lepší kontrast mezi realitou a představou, prosím, berte článek s nadhledem.




14. 9. 2016


1. První věta učitele



Představa:

„Můžete jít domů!“



Realita:

„Dneska se budeme věnovat Velké říjnové socialistické revoluci v Rusku, otevřete si sešity.“


Moje realita:

„Dobrý den, posaďte se...“







2. Náplň hodiny

Představa:

    Jelikož máme toho nejlepšího mladého a krásného učitele, dneska máme napůl volnou hodinu. Půlka třídy může jít na počítače a dělat si tam, co chce a ta druhá půlka může být na mobilech a dělat si tam, co chce. A pro šprty si pan učitel připravil plný papír logických her.


Realita:

    Pište si: Říjnová revoluce (jinak také Bolševická revoluce, Ruská revoluce, komunisty zvaná též Velká říjnová socialistická revoluce, zkráceně VŘSR, Velký říjen) byl ozbrojený převrat, provedený v Rusku 7. listopadu 1917 (25. října podle juliánského kalendáře, který tehdy v zemi platil). Akce byla připravena z iniciativy V. I. Lenina, vůdce bolševické frakce ruské sociálně demokratické strany. Událost významně ovlivnila celosvětové dění ve 20. století, byl to také začátek občanské války v Rusku, následovalo vytvoření SSSR a rozšíření komunismu na podstatnou část světa.


Moje realita:

    Bla, bla, bla... „Jakže to bylo? Velká co?“







3. Zkoušení u tabule

Představa:

    „Jelikož je dneska 14., rozhodl jsem se stejně jako v předešlých hodinách dneska nezkoušet!“


Realita:

    „Tak k tabuli půjde... třeba Sagka. Řekni nám, jaké byly následky druhé světové války v Československu“ Sakra, tohle jsem se neučila, to nevím. Podívám se do třídy, ale všichni klopí zraky na lavici, protože taky nevědí. Tedy kromě třídní šprtky, ta se hlásí a dívá na učitele. A učitel se dívá na mě v domění, že mu řeknu správnou odpověď. Tak co mám dělat? Musím si něco vymyslet! „Éééé, v Československu po druhé světové válce... byl... hlad?“


Moje realita:

    „Tak k tabuli půjde... třeba Sagka.“ Rychle si otvírám sešit, abych nebyla úplně dutá, dívám se na dějepis jako na poskakující písmenka na řádcích a snažím se, něco si zapamatovat. Přesně vím, co bude následovat: kule a pak poprava. A nebo nejdřív poprava a pak peklo. Ne, první příjde peklo, pak kule a nakonec doma poprava.







4. Test

Představa:

    „K dnešnímu testu budete potřebovat myš a klávesnici. Jakékoli surfování na netu je dovoleno!“


Realita:

    „K dnešnímu testu budete potřebovat pouze psací potřebu. Zakázány jsou mobily, sešity, poznámky... prostě všechno kromě papíru, propisky a vašeho mozku.“


Moje realita:

    „Zkliďte všechno z lavic, nachystejte si psací potřebu a neotáčejte test. Dokud se neuklidníte, nezačneme, test je na celou hodinu. Ubíráte se o čas.“







5. Opisování

Představa:

    Co bych opisovala, mám net, mám všechno!


Realita:

    První otázka: Co znamená pojem: filosofie. Sakra, to nevím, no nic jdu na druhou. Uveď literární druhy. To taky nevím. „Ssss, jak je jednička?“ Jo jasně, píšu. „A ty druhy? To taky nevíš? No tak to je v *****."

    „Tak mi to odevzdejte dámy, máte za pět!“


Moje realita:

    Jaké jsou lyrické formy. Jo, to si pamatuju: óda, hymnus, píseň a... jak je ta poslední? „Ssss, lyrické formy?“ šeptám kámošce a ta mi diktuje správné odpovědi. „A ta poslední?“ Kruci, ona to taky neví. No tak se otočím dozadu a zeptám se kluků. „Ssss, lyrické formy?“ Jasný, ta poslední je elegie!

    „Sagko, to je poslední varování, příště rovnou pětka!“






6. Vyvolání


Představa:

    „Tak běžte, oběd volá!“


Realita:


    „Sagko, řekni nám, co to je novela.“ Éééé, to nevím... Ptám se spolusedící, co je novela, ale ona také krčí rameny. „No tak někdo jiný,“ povídá učitel. Super, zbavila jsem se ho.


Moje realita:

    Chrrr! Spím si takhle jednou v klidu v hodině a najednou do mě kámoška šťouchne a následně si všimnu, že se na mě všichni dívají, nejvíce učitel. „Já čekám,“ slyším ho říkat. No to je hezké pane učiteli, že čekáte, ale já netuším na co. Kouknu se po kámošce, ale ta jen pochybně kroutí hlavou. No to je tedy kamarádka.

    „Mohl byste prosím zopakovat otázku?“







7. Odchod na oběd


Představa:

    „Stihli jsme vše, co mělo být náplní dnešní hodiny, můžete jít na oběd o třičtvrtě hodiny dříve.“ Jupí!


Realita:

    Snahou organizátorů převratu bylo maskovat uchopení moci jako vůli sovětů, proto byl Vojenský revoluční výbor, koordinující převrat, formálně sovětským orgánem. Ačkoli zprávy o přípravách pronikly na veřejnost, nebolševické socialistické strany...

    Mám hlad!


...i prozatímní vláda nebezpečí značně podcenily. Na rozdíl od únorové revoluce nebyla říjnová revoluce lidovou revoltou, jakkoli se komunisté snažili později tvrdit opak...

    Ježiš, to je nuda!


...Nebyla ani záležitostí sovětů, neboť bolševici jen využili jejich aparátu a jejich jménem převrat kryli.

    Ať už přestane kecat!

Ráno 6. listopadu 1917 (24. října podle juliánského kalendáře) obsadli junkeři (mladí posluchači důstojnických škol) bolševickou...

    Mně se chce spát!

...tiskárnu, a chtěli zatknout Lenina. Petrohradský sovět, nyní již pod kontrolou bolševiků, proti nim vyslal revoluční oddíly. Ty obsadily telefonní a telegrafní centrály a zdvihly mosty přes řeku Něvu, aby Kerenskému nemohla přijít na pomoc další vojska...

    To moje kručící břicho by slyšel i hluchý!

...Ta byla navíc zcela rozložená bolševickou agitací. V noci dorazil v přestrojení Lenin a nařídil brzký útok na carský Zimní palác. Druhý den nechal odvysílat prohlášení, podle kterého byla svržena Prozatimní vláda, a moc přebírá petrohradský sovět.

    Crrrrrrrr! Konečně oběd! Osvobození!

    „My ale nikam nejdeme, nejprve dokončíme téma!“


    Nééééé!

7. listopadu ve 21.45 dal výstřelem z křižníku Aurora prominentní...


    Chci domů, musím jít psát článek na blog!


...bolševik Antonov-Ovsejenko signál Rudým gardám k útoku na Zimní palác. Rozpoutaly se drobné potyčky, ale obránci paláce - dvěstěčlenný ženský oddíl a junkeři - se brzy vzdali. Většina obyvatel Petrohradu si v prvních dnech ani nevšimla, že došlo k revoluci. Toho dne hrála normálně divadla, vycházely noviny a dělníci i vojenská posádka se k událostem stavěli povětšinou netečně či neutrálně. Při akci stačilo Bolševikům ovládnout hlavní komunikační uzly v Petrohradě – nádraží, poštu atd. V Moskvě se sice v průběhu příštích dní strhly pouliční boje, ale v jiných městech samozvané výbory a organizace celkem plynule přebíraly moc.
Předseda prozatímní vlády Kerenskij mezitím uprchl, aby se pokusil získat na svou stranu jednotky armády mimo město. Zbytek Prozatimní vlády nechali bolševici zatknout. V Dumě, kde dosud měli bolševici po květnových volbách jen 13 procent, opustili sociální demokraté a eseři sál, čímž bolševikům vyklidili pozice, takže bolševici získali většinu a začali schvalovat Leninovy dekrety, zejména dekret č. 1, kterým byla ukončena válka, a dekret č. 2. nařizující likvidaci 10.000 nepřátel týdně. Demoralizovaným Kerenského sílám se nepodařilo revoluci potlačit.
I po převratu posílali Němci bolševikům peníze na žold rudých gardistů a propagandu, protože se obávali, že by vratká bolševická vláda mohla být svržena a k moci se mohli dostat síly nakloněné pokračování války s Německem. Později dokonce dodávali bolševikům zbraně.
V posledním listopadovém týdnu se konaly volby do Ústavodárného shromáždění, ve kterých bolševici získali 24 % hlasů. V prosinci Lenin zakázal stranu kadetů, a v lednu nechal rozpustit celý parlament, protože se odmítl podřídit bolševikům.


    „Tak můžete jít na oběd!“

    Kolik je, půl šesté! Tak to jdu domů na večeři a článek dneska nebude :-(




Moje realita:


    Chhhrrrrr! „Bla, bla, bla,“ povídá učitel!

    Crrrrrrr! Konečně oběd! Všichni se tryskem sbalíme a vystřelíme ze třídy do deseti sekund.




    A co následuje potom, to už znáte. Kroužky, zájmové aktivity, sporty, válení se u televize, psaní článků...



    Já děkuji za přečtení a doufám, že se vám tento druhý díl bude líbit stejně jako ten předchozí a pokud ano, hodnoťte :D

Sagka

Komentáře

Bebetuška(Píšeme povídky a příběhy)

Tá náplň hodiny... no, my máme dobrú učiteľku. Som najväčší šprt na svete, tak by ma tie logické hry aj potešili, ale to žiaľ nemá

Edit 15:09: super dávam + aj keď už som hovorila som šprt takže sa vo väčšine nevidím

Edit 15:11: super článok milujem tvoj blog, asi ho budem pravidelne sledovať smajl

BebetuškaTo se mi líbí 0 To se mi nelíbí

ElishabetaVIP(MAYBE IN ANOTHER LIFE)

Moc hezký článek a grafika? Boží! Velice mě to pobavilo, a hlavně ty obrázky...

Určitě sis s tím dala spousty práce vše napsat, těchlech článků si cením !!! Pokračuj, a nikdy nepřestávej, tvůj blog je úžasný / zábavný!

ElishabetaTo se mi líbí +1 To se mi nelíbí

RiveVIP(Svět Fantazie ^^)

Skvěle vypracované! (Muhehe, mám limit plusek a přesto se objevila možnost ti plusko dát, hned jsem toho podvůdku využila :3) Opravdu perfektní práce, jen tak dál!

RiveTo se mi líbí 0 To se mi nelíbí

Nový komentář

Přidávání komentářu je povoleno pouze přihlášeným uživatelům. Zaregistruj se a přidej sem svůj komentář.