The ambassadors blog

Recenze - Univerita výjimečných

Vítám Vás u dnešního článku, připravila jsem si pro vás trošku netradičnější recenzi na Univerzitu Výjimečných od Joelle Charbonneau, netradiční bude v tom, že zhodnotím každý díl zvlášť a nebudu hodnit celou sérii jako celek, protože každý díl byl trošičku na jiné úrovni.

Univerzita Výjimečných - Zkouška
Knížku jsem četla třikrát a chtěla jsem si ji přečíst i po čtvrté, abych ji měla na recenzi čerstvě v hlavě, no nepovedlo se. Byla to moje druhá dystopie a celkově jedna z prvních young adult knížek a opravdu mě do celého žánru young adult vtáhla. Knížka byla krásně napsaná a hlavně čtivá, takhle čtivých moc knížek není. Hlavní hrdinka byla čestná, poctivá a spravedlivá, což už se moc nevidí, taky byla chytrá. Děj byl propleten milostnou linkou, která mi vadila a celému příběhu ubírala na vážnosti. Anotace říkala, že je kniha podobná na Hunger games, s tím nesouhlasím, protože podobné to bylo tak maximálně aspekty young adult dystopií.

Univerzita Výjimečných - Zrada

Re- reading druhého dílu dopadl o dost lépe než toho prvního. Knížka mě bavila úplně stejně, jako když jsem ji četla napoprvé. Tenhle díl byl ještě lepší než první, což je co říct, protože první díl mě opravdu bavil. Knížka byla opět krásně čtivě napsaná a plná zvratů a akce, i když ke konci mi to přišlo hodně umělé a hrané. Příbylo nám tu docela dost nových postav a postavy co známe z prvního dílu byly dány do pozadí (kromě Willa), což mi v Tomasově případě opravdu nevadilo, ale věřím, že spoustě by to vadit mohlo.Vadilo mi, že se postavy okolo hlavní hrdinky strašně motaly a mohly pozabíjet jen aby hlavní hrdince pomohly, připomínalo to reverzní harém.

Univerzita Výjimečných - Odveta
Ze závěrečného dílu této téměř dokonalé série mám zvláštní směsici pocitů. Rozhodnutí postav byla  unáhlená a děj byl zvláštním způsobem horší i lepší zároveň. Říct, že příběh byl čtivý by byl slabý výraz, protože nic takhle čtivého jsem snad ještě nečetla. Děj byl poutavý, ale unáhlený a někde mi přišlo, že autorka nevěděla co kdy zasadit. Hlavní náplň celé knížky - tím myslím "Cia assassínkou" mi přišla divná a umělá. Konec knížky jsem dočítala v slzách a myslím, že to i hodně lidí co knížku četla. Z příběhu byl hodně vynechán Enzo prakticky jako jediný z postav a ano, uhodli jste Enzo je můj oblíbenc, takže mě to štvalo. Konec je rozhodně na pokračování a já jen stěží dokážu uvěřit, že je to konec. Události co se staly na konci mě zaskočily a opravdu by mě zajímalo, jestli byly pravdivé.

Celkově dávám celé sérii 4* / 5*

shairadarkmoon