Pony Creator
Hra - Pony Creator
Video se načítá

The Darkness

Velká knižní recenze! :D

AHOJ!

Asi jste si museli myslet, že jsem se propadla do země...no, skoro jo. Poslední dva měsíce byly hodně nabyté. Musela jsem obhajovat svoji ročníkovou práci, byl zápis na klasifikační týden, klasifikační týden a vylepšování známek, doplňování známek a do toho ještě práce...

Každopádně na čtení jsem nezanevřela, naopak. Čtení bylo poslední dva měsíce mým jediným únikem z reality. Takže konec vykecávání a jdeme na to! :D

1. Modrý měsíc***** - Laurell K. Hamilton

Počet stran: 416

Anotace:

Na bývalého snoubence se dá jen těžko zapomenout. Když Anitě Blakeové ve tři ráno zazvonil telefon, chvíli si myslela, že je to on. Nebyl. Byl to jeho bratr a nepřinášel dobré zprávy. Jak se zdálo, bývalá láska Anitina života se nechala zavřít do vězení za pokus o znásilnění.
Od doby, kdy se Anita Blakeová živí jako expert na nadpřirozené jevy, je schopna uvěřit téměř čemukoli. Ale Richard, i když je netvorem, by nikdy neublížil ženě. A tak se Anita ocitá v divočině Tennessee, protože ho chce zachránit. Má jen několik dní na to, aby zjistila, kdo a proč to na něj navlékl. Brzy nastane úplněk, a pokud bude Anitina vlkodlačí láska tou dobou ještě za mřížemi, bude čelit něčemu mnohem horšímu, než je obvinění z pokusu o znásilnění.

Moje hodnocení:

V pořadí již osmý díl si stále drží stejnou kvalitu jako předchozí. Kniha byla opět čtivá, Anita má stále stejně prořízlou pusu a Richard mi přestal tolik vadit. Možná to bude tím, že už není ten sebelítostivý typ vlkodlaka, ale konečně přijal roli ulfrika. Trochu mi tam chyběl J-C, ale doufám, že v příštích dílech se objeví více (přeci jen, Anita je jeho skoro lidská služebnice).

Doporučený věk: 14+, obsahuje brutálnější popisy místa činu

2. Netopýr***** - Jo Nesbo

Počet stran: 408

Anotace:

První román ze série případů Harryho Holea, ve kterém nekonvenční kriminalista odjíždí do Sydney sekundovat místní policii při vyšetřování. Kniha získala řadu ocenění a odstartovala dráhu Joa Nesboho k dnešní pozici hvězdy světové krimi.
V Austrálii je nalezena mrtvá norská dívka. Vše poukazuje na to, že byla znásilněna a zavražděna. Oddělení vražd osloského policejního ředitelství vysílá do Sydney kriminalistu Harryho Holea, jehož úkolem je sekundovat místní policii při vyšetřování. Zároveň si zde má Harry odpočinout od problémů s alkoholem i psychických potíží. Při autonehodě totiž jeho vinou zemřel mladý kolega. Pasivně přihlížet a jen radit však Harry neumí, a tak se ve vyšetřování začíná navzdory nelibosti australských kolegů silně angažovat, zvláště poté, co vyjde najevo, že nejde o jedinou vraždu a že má policie patrně co do činění se sériovým vrahem. Harry se postupně dostává do prostředí pasáků, drogových dealerů, prostitutek, transvestitů, cirkusáků i boxerů a seznamuje se se světem a s legendami původních Austrálců a jejich prostřednictvím také s netopýrem - symbolem smrti...

Moje hodnocení:

Nikdy jsem nepochopilo to šílenství okolo Jo Nesba, ale potom, co se dotavila krize a já neměla, co číst, sáhla jsem v našem malém místním knihkupectví právě po Netopýrovi. Zaujal mě svěží a poutavý styl psaní a mohli jsme trochu nahlédnout do kultury Austrálie. Musím přiznat, že jsem takovou kvalitu nečekala. Až dotanu chuť na detektivní příběh, určitě sáhnu po druhém díle.

Doporučený věk: 15+, je to severská detektivka- to jako definice snad stačí :D

3. Temný Říman***** - Sylvian Reynard

Počet stran: 304

Anotace:

Temný Říman je poslední díl trilogie. Opět se setkáváme s charismatickou, ale fyzicky postiženou Raven, florentským princem a ostatními upíry, Gabrielem a Julií. William vede komplikovanou válku proti jiným upírům a diplomaticky lavíruje na hraně ve vztahu s Kurií, Raven bojuje o život své sestry i o svou lásku, prožívá útěky i návraty.

Moje hodnocení:
Florenstká trilogie se mi dostala pod kůži a to nejen díky Williamovi. Kniha mě mimo jiné chytla i díky zkombinováním detektivních prvků, romance a fantasy. Kniha byla jako vždy čtivá a poutavá. Moc se mi líbilo, že se část děje odehrávala i v Praze. Jsem ráda za šťastný konec, i když chvílemi jsem v něj nedoufala.

Doporučený věk: 14+

4. Jméno růže***** - Eco Umberto

Počet stran: 428

Anotace:

V opatství, ve kterém se děj odehrává, je v horním patře hlavní budovy umístěn velký a velmi matoucí labyrint chodeb, ukrývající největší knihovnu celého tehdejšího křesťanského světa, plnou vzácných a zejména tajných či utajovaných rukopisů, včetně děl antických autorů, jejichž myšlenky křesťanství odmítalo.
Františkán Vilém z Baskervillu přijel do opatství v doprovodu svého žáka, Adsona z Melku, aby zde připravil půdu pro jednání Františkánů (minoritů, zastánců chudoby církve) s delegací avignonského papeže Jana XXII. Vilém byl po příjezdu opatem informován o záhadné smrti iluminátora Adelma z Otranta a byl, jakožto bývalý inkvizitor požádán o její objasnění. Adelmova smrt však nebyla jediná, která se měla ve zdech opatství odehrát.

Moje hodnocení:
Knihu mi doporučila mamka, která si ji zamilovala a já na tom nejsme jinka. Nejdřív mi dělalo problém začíst. Přeci jen, většina příběhů se neodehrává v opatství během 14. století. Každopádně, Adsa jsem si zamilovala. Vraha bych stropro netipla. Pokud máte rádi komplikované příběhy, mohu jen doporučit.

Doporučený věk: 14+

5. Probuzení Astarotha** - H. H. Neff

Počet stran: 384

Anotace:

Max McDaniels vede poklidný život na předměstí Chicaga, ale jen do chvíle, kdy narazí na záhadný keltský gobelín, na kterém je zobrazen mytický výjev z Honu na býka v Cooley. Od toho okamžiku se o Maxe a jeho gobelín zajímá spousta podivných a neznámých lidí. Kvůli svému objevu se dostane až do Rowanské akademie, tajné školy, kde ho čekají úžasné věci: tvorové z říše fantazie, náročná výuka a jeho vlastní observatoř v budově zámku na mořském pobřeží.

Ale čekají ho i věci temné. Když se Max dozví, že na různých místech zeměkoule beze stopy mizí obrazy nevyčíslitelné ceny a nadané děti, ocitne se v křížové palbě odvěkého boje dobra a zla. Má-li přežít, bude se muset spoléhat na skrytou síť agentů a mystiků, na talent svého spolubydlícího a na zvláštní sílu, kterou v sobě objevuje a z které jde strach.

Ve svém románovém debutu autor a ilustrátor Henry H. Neff splétá dohromady fantasy, science fiction, mytologii a folklor. Výsledkem je strhující příběh s nezapomenutelnými postavami a nenapodobitelnou atmosférou kouzla a napětí.

Moje hodnocení:
Tohle byl krok vedle. Nevím, proč jsem se rozhodla přečíst si knihu mimo mojí věkovou kategorii. Kniha na mě byla moc jednoduchá. Nesedl mi charakter hlavní postavy. Příběh mě nedovolil se pořádně začíst. Za mě ne, ale snad si kniha své fandy najde.

Doporučený věk: 10+

6. Panský dům** - Anna Jacobs

Počet stran: 464

Anotace:

Augsburg 1913
Mladá Marie nastupuje jako kuchyňská pomocnice v impozantní vile, sídle průmyslnické rodiny Melzerů. Zatímco si děvče ze sirotčince vydobývá své místo mezi personálem, panstvo si užívá zimní plesové sezony, v níž má být uvedena do společnosti nejmladší, krásná dcera Katharina. Jenom Paul, dědic rodiny, se drží stranou společenského mumraje – dokud nepotká Marii...

Moje hodnocení:
Mým velmi oblíbeným seriálem je bezpochyby Downton Abbey a tahle kniha byla proto jasnou volbou. Zprvu jsem neviděla zas až tolik podobností s výše zmíněným seriálem, ale postupem času jsem byla schopna některé situace se seriálem ztotožnit. Vadilo mi velké množství hlavních postav, místy jsem se mezi nimi ztrácela. Styl psaní nebyl nebyl zase tolik kvalitní. Kniha byla velmi zdlouhavá a někdy jsem měla chuť ji nadobro odložit. Opět se mi potvrdilo, že zlatá nálepka "Edice Světový bestseller" není známkou kvality. Nemám v plánu číst další díly. Ale pokud vám výše zmíněné věci nevadí, klidně si knihu přečtěte.

Doporučený věk: 15+

7. Pod maskou lži***** - Tarun Shanker, Kelly Zekas

Počet stran: 304

Anotace:

Sebevědomá hrdinka s ostrým jazykem, neodolatelná atmosféra viktoriánské Anglie, neuvěřitelné zvraty. Tajemstvím opředení hrdinové, kteří skrývají mnohem víc, než jen svou pravou tvář... Evelyn má plné zuby života podle diktátu konvencemi svázané společnosti. Když její sestra Rose za záhadných okolností zmizí, neváhá, a i přes zákaz rodičů ji odjíždí hledat. Není však jediná. Cestu jí zkříží mladý gentleman Sebastian Braddock, který jí odhalí těžko uvěřitelnou pravdu – ona i její sestra mají speciální dar léčit nemocné a zraněné. Evelyn si myslí, že se Sebastian zbláznil, když ale sama poznává lidi, kteří dokážou věci přesahující lidské chápání, začne názor měnit. Přichází na to, že dar zvláštních schopností představuje obrovské nebezpečí. Je totiž mocným lákadlem pro ty, kteří ho chtějí zneužít ve svůj prospěch. A Rose je pravděpodobně v rukou jednoho z nich...

Moje hodnocení:
Chci další díl! Hned. Kniha byla velmi čtivá. Hlavní postavy mi sedly a příběh mě opravdu chytil. Když si pomyslím, že se mi do ní vůbec nechtělo a teď lačním po daším dílu...Jediným slovem doporučuji.

Doporučený věk: 14+,
přeci jen některé popisy jsou detailnější

8. Cantervillské strašidlo*** - Oscar Wilde

Počet stran: 88

Anotace:

Duch sira Simona je vytržen z poklidné existence na anglickém zámku Canterville, kde už po staletí osvědčenými metodami úspěšně děsí generace svých potomků. Nový majitel, vyslanec Spojených států amerických, je osvícený muž, který nemá pro astrální jevy nejmenší pochopení. Strašidlo, vtělení evropské romantiky a nostalgie, je konfrontováno s představiteli Nového světa, kteří byli tehdejšími Brity vnímáni jako vulgární, přízemní zbohatlíci. Rubáš tečkovaný hřbitovní prstí, rezavá dýka a krvavá skvrna svádějí marný hoj s Pinkertonovým nedostižným cídičem a Tinkturou doktora Dobella. Naštěstí je tu ještě vyslancova dcerka, půvabná a laskavá Virginie, která příběh dovede až ke smírnému konci.

Moje hodnocení:
Humorná novela. Povinná čteba. Co víc říct? Moc jsem se nenasmála, přeci jen, humor je dnes jinde, ale nevadí. Kniha se dobře četla, to je asi jediné.

Doporučený věk: 14+,
myslím, že mladší by úplně nevěděli o co go

9. Obraz Doriana Graye**** - Oscar Wilde

Počet stran: 268

Anotace:

Příběh s utopickými prvky se odehrává v 19. století v Londýně.
Jediná rozsáhlejší próza Oscara Wilda předvádí na fantastickém příběhu aristokrata, jemuž kouzelná moc propůjčila věčnou krásu a mládí, rozpor mezi morálkou a estetickým prožitkem - zatímco Dorian Gray zůstává stále dvacetiletý, jeho dokonalá podoba na plátně stárne a ohyzdí se podle toho, kolik dívčích srdcí zlomil a kolik nadějných mladíků přivedl do zkázy.

Moje hodnocení:
Kniha nebyla špatná a možná bych si ji i zamilovala, ale vzhledem k tomu, že jsem si ji zvolila k maturitě, její čtení pro mě bylo spíš povinností než radostí. Styl psaní nebyl špatný, ale s některými otázkami morálky jsme nesouhlasila, holt je vidět, že jsme se v době trochu posunuli.

Doporučený věk: 14+

10. Papírová princezna**** - Erin Watt

Počet stran: 336

Anotace:
Ella Harperová se v prvé řadě snaží přežít. Spolu se svou přelétavou matkou se celý život stěhovala od města k městu, bojovala o přežití a věřila, že se na ni jednoho dne usměje štěstí. Po smrti matky ale Ella zůstala sama…

Dokud se neobjevil Callum Royal. Vytrhl Ellu z chudoby a odvezl ji do svého sídla, za pěti syny, kteří ji nenávidí. Bratři Royalové jsou jeden přitažlivější než druhý, ale nikdo ji nepřitahuje tak jako Reed Royal, jenž je však odhodlaný poslat ji zpátky do slumů, ze kterých vzešla.

Reed o ni nestojí. Prohlašuje, že Ella mezi Royaly nepatří.

Možná má pravdu.

Bohatství a luxus. Intriky a lži. Nic podobného Ella ještě nepoznala, a jestli má v paláci Royalových přežít, bude se muset naučit, jak být jednou z nich – a zůstat přitom sama sebou.

Moje hodnocení: Knihy od spisovatelky Elle Kennedy miluju, a co by se asi tak mohlo stát, když napíše spolu se svojí kamarádkou knihu? Zničí vás! Nemůžu se dočkat dalšího dílu. Styl psaní byl perfaktní, děj mě bavil. Reed byl velmi interesantní. Občas jsem se tasmála, jindy zase málem plakala. Rozhodně doporučuji, ale myslím si, že většina tuhle knížku už zkoukla a jestli ne, tak kde jste celou tu dobu byli?!

Doporučený věk: Píšou pro děti a mládež, tak já nevím...spíš ta mládež než děti XD

Tak co, četli jste některou z knih?