BeruBlog

Jak napsat článek aspoň na nějaké úrovni.

Všimla jsem si, že se tady objevují články, které prostě nejsou dobré ani nějak na úrovni. Mé články taky nejsou skvostem (hlavně co jsem dělala na přelomu 2015-2016. Brr) No ale samozřejmě jsem se posunula. Jak se slovní zásobou, tak s tvořivostí vět a hlavně gramatikou. A děkuju tomu komu? Ano, Wattpadu. Tam jsem se v oblasti psaní nejvíce rozvinula. A Wattpad je vlastně pro mě taková aplikace proti prokrastinaci, protože mě nutí něco dělat (ať už psát, nebo dělat covery). No, ale tohle není PP, takže tak. No, tak do toho.


Rozepiš se 

Tím, že nenapíšeš pořádně ani jednu souvislou větu ničemu nepomůžeš. Dejme tomu, že chceš debatovat na téma Nejdražší mobily na světě. (Zní to politicky, ale ta je všude kolem nás) Nestačí jen dát dohromady pár slov a pak 'odejít', jako kdybys to rychle dopsala a šla si pro guláš na oběd. Prostě nějak začni, řeč o hlavním tématu a závěr. Tohle byla samozřejmě dost chabá osnova, ale prostě ne jen pár nesouvislých a nepochopitelných vět. Jen možná aby to nebyl úplný román.


Snaž se být originální 
Dneska je být originální těžké. Máte prostě pocit že všechno už někdo dělal. Což je většinou pravda, ale berou jen ty nejzábavnější a nejzajímavější. Ale být originální a zároveň 'úspěšný' snad pomalu ani nejde. Ale každý máme jiný styl, každý se vyjadřujeme jinak a právě to může být to poutavé. Klidně můžeš zkusit i nějaké ohrané téma, ale zpracuj ho úplně jinak.


Gramatika, slovní zásoba a tvoření slov 

Samozřejmě tu po vás nikdo nechce mít vystudovanou češtinu nebo literaturu. Ale když třeba něco nevíte, podívejte se na ten internet. On není jen na hledání nepodstatných informací a bytí na Facebooku. Internet vám pomůže s domácím úkolem například do oné češtiny. Například mě už pomohl nespočetkrát. A taky z něj děláte prezentace a další věci do školy. Prostě se holky snažte, já jsem nerada když je někdo smutný. Ať vám nikdo nenadává a neposmívá se vám za gramatiku.


Nedělej si reklamu na každém druhém článku 

Přece mi neříkejte, že máte rády ty všudypřítomné reklamy. A že jich je někde až moc vlastně nikoho nezajímá. Samozřejmě myslím ti, co si tu reklamu udělali. Chtějí se propagovat, ale takovým nuceným postupem si třeba mě většinou znechutí. Ale jasně, občas se reklamy hodí, například víte kde jsou slevy, ale jinak jsou samozřejmě naprosto otravné.


Upoutej pozornost nadpisem 

Co tě vždycky jako první střelí do očí? Ano, nadpis! A dále taková ta ukázka začátku článku. Ale nadpis je hlavní. Když nadpis bude něco jako: ,,Zdlouhavé debatování na téma nohy." nebo ,,Křeček Alfonso." Prostě něco, na co by jste klikly i vy. Ale aby to nebyl clickbait! Jako třeba Casey. Chce upoutat, ale ne oklamat. A tím se drž.


Jop, tohle bylo vše. Řekla bych, že netuším, jestli to někomu pomůže a nakopne ho to dopředu, ale aspoň jsem se pokusila. No takže já se loučím a ahoj! >.<






Komentáře

konemyVIP(Girl´s Dream)

Chyby v gramatice dělá málokdo (znáš někoho, kdo napíše „Vyvenčil jsem pes"?), mnohem častější jsou pravopisné („Vivenčyl jsem psa").
Ale jinak je článek celkem povedený, úroveň článků na blogu by se určitě zvedla, kdyby všichni dodržovali aspoň tato pravidla.

konemyTo se mi líbí +1 To se mi nelíbí

Nový komentář

Přidávání komentářu je povoleno pouze přihlášeným uživatelům. Zaregistruj se a přidej sem svůj komentář.