My Amazing Life

Tipy na výlety | Méně známá místa v Praze + příběh

Ahojky rajčátka!
Praha se může pochlubit desítkami nádherných památek, které denně navštíví tisíce nadšených turistů. V tomto nejkrásnějším českém městě (podle mého názoru) se skrývají také méně známá a zajímavá místa. Tady je 8 nejzajímavějších nevšedních míst, která rozhodně stojí za to. Sbalte si kufry, jdeme na výlet!
A jako vždy mám pro vás speciální příběh, který se mi stal, když jsem byla s rodinou na výletě v Praze! Více na konci článku...

01 | Zapomenutý bazén
Na začátek trocha historie. Na dně opuštěného lomu v roce 1930 vznikl 50 metrů dlouhý plavecký stadion s tribunami, na které se vešlo tři tisíce návštěvníků. Plaveckému stadionu neprospělo znárodnění v roce 1948, ani pád skály v 50. letech. Skalní masiv bazén z velké části zasypal a dnes jsou zde viditelné pouze jeho zbytky včetně skokanského můstku.

02 | Výtah v hotelu NH na smíchovském Andělu
Tento hotel má velmi speciální výtah nacházející se uvnitř. Za obyčejnými dveřmi výtahu, který si přivoláte pomocí tlačítka, se totiž nenachází klasický výtah, ale lanovka. Použití lanovky, která spojuje hotel s restaurací a parkem na kopci, je úplně zadarmo. Jízda ukrytou lanovkou je sama o sobě skvělým zážitkem, ale také nabízí skvělý výhled na Prahu. V restauraci si můžete dát třeba zmrzlinu, kávu nebo čaj a zpět se projít parkem. Byla jsem tam a doporučuji!

03 | Nejužší pražská ulička
Toto kouzelné místo se nachází v centru města na Malé Straně v místě, kde do Vltavy ústí říčka Čertovka. Na mapě ji najdete mezi ulicemi U Lužického semináře a restaurací Čertovka. Ulička je natolik úzká, že její průchod musí řídit semafor. Ani dva chodci se zde nemají šanci vyhnout. Strmá ulice plná schodů v nejužším místě měří na šířku asi půl metru (to je 50 cm).

04 | Podzemní galerie v Rudolfinu
Rudolfinum je známa pražská památka, kde se konají různé kulturní události. Pokud však do Rudolfina vstoupíte bočním vchodem, ocitnete se v podzemní galerii, do níž je vstup zadarmo. Nachází se zde Artpark - interaktivní průvodce současným uměním. Můžete zde kreslit a osahat si všechny exponáty.

05 | Tajuplné Nákladové nádraží Žižkov
Praha má mnoho nádraží a jedním z nich je i od roku 2002 nefunkční nádraží na Žižkově. Bylo postaveno v letech 1930 až 1936. Za pozornost stojí především budova ve tvaru písmene U postavená v funkcionalistickém stylu, jejíž boční strany jsou propojeny prostřednictvím mostů s výtahovými šachtami. V současné době je nádraží využíváno jako skladový prostor, ale také se zde konají nejrůznější kulturní akce jako koncerty nebo letní kino. Když jsme tam chtěli jít na to letní kino, tak bohužel pršelo, ale jinak doporučuju!

06 | Zřícenina nad Babskými skalami
Původ zříceniny, ke které se nejsnáze dostanete z ulice Nad Paťankou, nebyl dosud objasněn. S největší pravděpodobností jde o pozůstatek dávného viničního lisu (to je kde se dělá víno, když tam na to šlapají atd.) Ze zříceniny se nabízí velmi pěkný pohled na celou Prahu a to hlavně v noci. Já moc zříceniny nemusím. Pro mě to je jenom hromada šutrů.

07 | Pravý keltský Menhir v Praze
V Ládevské ulici, kousek od zastávky vozovna Kobylisy, stojí keltský menhir zvaný Zkamenělý slouha. Je to 3 metrový tmavě šedý kámen. Jak se sem dostal, to nikdo neví. Jinak, menhir znamená balvan. Je to prostě záhadný kámen v zemi. Třeba měl nějakou souvislost s náboženstvím.

08 | Historický kolotoč na Letné
Kolotoč na Vinohradech, kde vznikl v roce 1892. O dva roky později byl kolotoč přestěhován na Letnou, kde stojí až doteď. Jedná se o nejstarší dochovaný kolotoč v celé Evropě. Kolotoč s 21 koňmi v životní velikosti (kteří vypadají strašidelně) a 4 autíčky poháněný elektromotorem původně ovládal pod podlahou pobíhající sluha. V současné době kolotoč nefunguje a čeká na dokončení rekonstrukce.

BONUS | Co se mi přihodilo v Praze
V Praze jsem už byla několikrát. Ať už s rodinou, nebo se školou. Když jsem tam jednou byla s rodinou, šli jsme se projít po Karlově mostě. Tam byl asi už každý. Je z něj krásný výhled na Vltavu. Procházeli jsme se, okukovali jsme ty obchůdky co tam stojí (ty mě opravdu štvou. Ještě víc než ta panda na Staromáku). Vyfotili jsme se, vyfotili jsme sochy, vyfotili jsme labutě, šáhli jsme si na tu kovovou sochu, která vám má přinést štěstí. Pak jsme sešli dolů k řece. Měli jsme žrádlo pro labutě (nejlepší je sušený rohlík nakrájený na kostičky 3 x 3 centimetry). Tak jsme si sedli na břeh a házeli jim to. Ony si tak plavaly po řece a spokojeně to žraly. Když jich tam bylo hodně, napadlo mě, že půjdu k nim a udělám si fotku. Tak jsem vstala, dala jsem mamce mobil, ať mě vyfotí na Instáč a šla jsem za nima. To mě ale v tu chvíli nenapadlo, že labutě jsou vlastně strašně zlé a krvelačné. Ihned co jsem si k nim dřepla, na mě začaly syčet, roztahovat křídla a natahovat ke mě krk. Já jsem ve strachu začala couvat až jsem zakopla o kámen a celá spadla do Vltavy! Byla jsem úplně celá mokrá. Labutě mi samozřejmě nedaly pokoj, tak jsem s rychle vstala a běžela zpátky za mamkou do bezpečí. Jak jsem tak běžela, tak jsem cítila, jak mě jedna labuť štípla do bundy a potom do zadku!! Naštěstí jsme nebyly daleko od hotelu, tak jsem se mohla převléct do suchého, ale i tak. Už nikdy k labutím nejdu. A ani krmit je už nebudu, ptáky jedny. Na pekáči by měli být...

Děkuji za přečtení!
Doufám, že se vám článek líbil. Napište mi do komentářů svůj názor. Tak zase příště! Papa~