Recenze - Divergence

Původní nakladatelství: Katherine Tegen Books

Překlad: Radka Kolebáčová

České nakladatelství: CooBoo

Rok vydání v Česku: 2012

Hlavní postavy: Beatrice "Tris" Priorová, Tobias (Čtyřka) Eaton, Christina, Will, Eric, All, Jeanine Matthewsová

Film: Shailene Woodley, Theo James, Zoe Kravitz, Jai Courtney, Christian Madsen, Ban Lloyd-Hughes, Kate Winslet

Popis knihy: Chicago - budoucnost. Obyvatelé jsou rozděleni do 5 skupin, frakcí. Ti, kteří si váží vědy, jsou v Sečtělosti. V Upřímnosti jsou ti, kteří vždy říkají pravdu, i kdyby ostatní chtěli, aby to tak nebylo. Mírumílovní jsou neustále šťastní. Odevzdaní žijí prostým životem, starají se o odpadlíky, ty které nikam nepatří. A pak jsou tu Neohrožení, vojáci, kteří chrání město.

Beatrice je 16 let a přišel čas, aby si vybrala, do které frakce chce patřit. Jestli se bude vázat na rodinu, nebo si zvolí nový život. Při zkoušce, na které měla zjistit, jaká frakce je pro ní pravá zjistí, že je divergentní, to znamená, že její mozek reaguje různými způsoby a dokáže zvrhnout simulaci. Po dlouhém váhání se ze své bývalé frakce Odevzdanosti vyprostí, opustí rodinu a je novým členem Neohroženosti. Snad náhoda jí do cesty přivede osudového kluka, záhadného i když trochu otravného - Čtyřku, jejího instruktora. Beatrice si vybírá novou přezdívku, Tris a už jí nikdo neřekne jinak. Skamarádí se z Christinou, Allem a Willem. Musí se smířit ze zradou jejich kamarádů, soupeřením s jejím nepřítelem Peterem, a i tím, že se jí snaží její instruktor Eric zničit, společně s Jeanine.

Kniha je velice pěkně napsaná, udělám recenze i na pokračování knihy - Rezistence a Aliance. Podle knihy byl natočený stejnojmenný film, moc se mi líbil. Tak snad se vám článek líbil a ahoj!

Herečka Shailene Woodley, představitelka Tris

Theo James - Čtyřka