KagamineRinCZ

TRADIČNÍ ROLE VE TŘÍDĚ:


Jsou v každé škole, v každé třídě, alespoň trochu. Tak si je pojďme rozebrat. A schválně mi napište, jakou roli ve třídě zastáváte vy, popř. zda máte zastoupeny tyto, a jak moc to sedí. :D


Třídní klaun:


Obvykle chlapec, který je rád středem pozornosti a rád obohacuje výuku o různé své průpovídky a vtípky. Učení ani autority nebere příliš vážně a ve škole se často trochu nudí. Často mu také nezáleží na tom, zda se lidé smějí jemu nebo s ním, hlavně že se smějí. Bohužel má tendence dělat si legraci i ze spolužáků a zesměšňovat je, nebo jim provádět nějaké husarské kousky ve stylu schovaná aktovka, pouzdro v odpadkovém koši nebo napodobování.


Třídní královna:


Obvykle hezké, sebevědomé a průbojné děvče, mnohdy také z majetnější rodiny, které má jistou přirozenou autoritu a velmi rychle si najde své nejlepší kamarádky, které k ní vzhlíží, se vším s ní souhlasí a snaží se chovat jako ona, aby zapadly a byly oblíbené, jako ona. Tahle dívka bohužel často shlíží k ostatním svrchu a zvlášť v pozdějším věku má tendence vybírat si přátele podle vzhledu, oblíbenosti, a povyšovat se nad jiné.


Třídní spáč:


Ten spolužák, který je často přítomen je fyzicky. V hodinách polehává na lavici, nedává pozor a zkrátka ,,spí.“ Většinou vůbec není v obraze, neví, co se na hodině probírá, co se děje v kolektivu a kdy a kde je sraz na školní výlet, a ostatní děti mu to musejí připomínat. Často se také zeptá PŘESNĚ na to, co učitel zrovna řekl.


Třídní rebel:


Ten spolužák, který nerespektuje autority. Odmítá dělat, co se mu řekne, nenosí domácí úkoly, z přestávek se do hodin vrací pozdě. S každým učitelem má nějaký problém a musí mít vždy poslední slovo. Často oponuje i přes to, že dostane nějaký kázeňský postih. Často vůbec není hloupý, právě naopak, jen má vlastní hlavu a snaží se být ,,hlavním kohoutem na smetišti“, a učitel jako přirozená autorita mu v tomhle brání.


Šprt:


Tímto termínem bývá označován ten spolužák, který se vždy pilně učí, hodně se hlásí a snaží se mít vždy samé jedničky, když je nemá, mnohdy se i rozpláče. Plní si všechny úkoly a bere si dobrovolně referáty, aby si nahnal jedničky do zásoby. Někdy na ostatní žaluje, například, když opisují. Tyhle děti bývají často z rodin, kde jsou na ně ze strany rodičů kladeny vysoké nároky a musejí mít dobré školní výsledky, jinak je doma zle.


Třídní propadlík:


Za propadlíka je zase označován někdo, komu učení vůbec nejde a nebaví ho. Buď trpí nějakou poruchou učení či soustředění, a je to pro něj těžké, nebo ho vyučování nebaví, a než tabule si více hledí telefonu schovaného pod lavicí.


Třídní odpadlík:


Tímto typem spolužáka se často stává někdo, kdo se nějak výrazněji liší od ostatních. Ať už vzhledem, chováním nebo projevováním. Těžce navazuje vztahy, neprojevuje zájem se začlenit do kolektivu nebo se o to snaží pro ostatní děti netradičními metodami. Sem mohou patřit děti s nějakým mentálním nebo psychickým postižením, děti lišící se vzhledem, uzavření a nemluvní jedinci nebo například ty děti, které žijí v nějaké netradiční rodině
( například členové nějaké sekty)
Bohužel se tímto odpadlíkem stanou za něco, za co nemohou nebo za co by se nikdo nikomu posmívat neměl. Jako je vzhled, váha, styl oblékání, nedostatek peněz, netradiční zájmy nebo nějaký zdravotní problém.


Tichouš:


Obvykle nesmělý introvertní spolužák, který s nikým nenavazuje aktivní kontakt, a když už ho spolužáci navážou s ním, snaží se jim tiše zavděčit tím, že se ve všem přizpůsobuje a souhlasí s nimi. V hodinách nemluví, pokud není vyzván, dělá mu zle mluvit nebo vystupovat před třídou, a snaží se být neviditelný, a co nejméně na sebe upozorňovat. Vždycky souhlasí s většinou, jde s davem a neprojevuje vlastní názor, aby ho nevyloučili z kolektivu.


Opisovač:


Ten spolužák, který nikdy nic neudělá sám. Ať už proto, že si nevěří, proto, že mu učení zkrátka nejde nebo proto, že je líný. Nikdy nemá domácí úkol, ale vždy využije přestávky k tomu, aby úkoly získal od ostatních a opsal.
Opisuje i při testech, na písemky si sedá poblíž těch, o kterých se obecně ví, že to obvykle umějí. Jakmile se učitel otočí nebo podívá jinam, hned natahuje hlavu k sousedovi nebo se otáčí, a šeptem se ptá: ,,DÁŠ MI TO OPSAT? CO TROJKA? JAKÁ JE ODPOVĚĎ?“

Blesk:

Obvykle chlapec, a spíše na nižším stupni nebo cca do sedmé třídy, výjimečně starší. Ten typ spolužáka, který neposedí, v hodinách ruší, protože nevydrží v klidu, o přestávkách běhá po třídě, dělá hluk, lítá po chodbách nebo dělá nepořádek. Někdy se může i prát. Obvykle někdo energický a impulsivní, kdo nevydrží v klidu a na jednom místě, a je ho všude plno.


Otrávený:


Tento spolužák je opak Bleska. Zdá se být až…znavený životem, ve škole je vyloženě ,,za trest“. Nic ho nezajímá, nic ho nebaví. Matika je debilní, čeština nudná, ájina ho nebaví, zeměpis ho obtěžuje, dějepis je k ničemu, hudebka je trapná, tělák je moc náročnej…Na všechno si něco najde, na všem mu něco vadí, všechno ho obtěžuje. Úkoly, učitelé, školní aktivity, mnohdy i výlety nebo exkurze. Někdy si nerozumí ani se spolužáky, protože i ti ho otravují…Bývá nečinný, pasivní a věčně otrávený a znuděný.  

Komentáře

Adriana MJ

jsem od kazdeho neco... s lidmi ve tride se nebavim a bojim se jich ale rozumim si s dospelymi a taky s kluky.... ve skole porad spim neucim se a ani me to moc nezajima

Adriana MJTo se mi líbí +1 To se mi nelíbí

Clawdeen77VIP(ANIME!)

RinKagamineCZ: Chodila jsem na víceletý gympl, takže co se vytvořilo jakoby "na základce" z části přetrvalo i v období střední.

Clawdeen77To se mi líbí 0 To se mi nelíbí

Nový komentář

Přidávání komentářu je povoleno pouze přihlášeným uživatelům. Zaregistruj se a přidej sem svůj komentář.