KagamineRinCZ

Jak být miláček učitelů

V dnešním článku si rozebereme, jak být oblíbený u učitelů. Může se to hodit. Když máte nerozhodně známku, když uděláte nějaký menší průšvih, když máte den, kdy jste plní energie a nezvládáte sedět na svém místě, a tak trošku vyrušujete...Celkově.

Ne, nebude tady řeč o žádném podlézání jako takovém, spíš o tom, jak zařídit, aby ve vás učitel viděl šikovného a celkem snaživého studenta, který na to úplně nekašle, se kterým nejsou problémy, a na kterého se do těch hodin spíš těší.

Rozhodně nemusíte učitelům nosit ovoce ze zahrádky jako Hujer v Marečku podejte mi pero! a všelijak podlézat a dělat ze sebe blba. To né. Tyhle rady vám navíc mohou celkově ve škole pomoct, usnadnit zapamatování si látky, pomoct s učením a zkrátit nutnou dobu přípravy do školy doma. Kdo ví, třeba vám to i vylepší známky, aniž by jste se o to ve finále tak moc snažili tím, že začnete daleko víc memorovat veškeré učivo. A budete pak s učiteli vycházet lépe. A když od nich budete pak něco potřebovat, může se to vážně hodit.

DÁVEJTE POZOR:

Dávat pozor v hodinách je základ pro všechno. I pro to, abyste se pak nemuseli tolik učit. Stejně v té škole musíte sedět. Stejně tam musíte přijít a zůstat po dobu vyučování. Tak když už tam musíte trčet, tak ať si z toho aspoň něco odnesete. Ať to teda k něčemu je. Daleko více si zapamatujete, daleko víc si toho odnesete, a učitelé to jistě ocení. Jasně, některé předměty nás nebaví, a někdy nám prostě ta pozornost už utíká, zvlášť v pátek nebo později odpoledne. Ale pokud to jde, zkuste dávat co nejvíc pozor. 

BUĎTE AKTIVNÍ

Aktivita v hodině se podceňuje, ve skutečnosti je dost důležitá. Vůbec se nebojte se hlásit, když znáte odpověď, a nebojte se hezky odpovědět, třeba dodat i něco navíc nebo něco zajímavého, pokud to víte. Podělte se o své znalosti. Ukažte učiteli, že i když tohle není váš úplně nejsilnější předmět, že i tak máte co říct. Stejně tak se nebojte ukázat, že nad danou věcí přemýšlíte. Ptejte se na to, co vás zaujalo. Ptejte se na všechno, co jste třeba úplně nepochopili. Díky tomu si ulehčíte učení a případnou chybu z toho, že jste něco nepochytili správně.

NOSTE ÚKOLY A POMŮCKY

Každej občas zapomene úkol nebo pomůcky. To se stává. Stane se to každýmu, a počítá se s  tím. Ale není dobré, pokud se vám to stává pořád. Těch úkolů není zase tak moc. Ani toho učení. Třeba na vejšce pak maj lidi na jednu zkoušku i 500 stran - nazpaměť. Nebo dostávají takové úkoly na semestrální práce, které zaberou i celý měsíc. Takže fakt není takový problém doma nějaký ten úkol napsat, a sem tam si zkontrolovat tu tašku, zda tam jsou všechny sešity. Pro tyhle případy je super nosit si i nějaký deníček a bloček, do kterého si v případě zapomenutí sešitu budete psát. I tak učitel uvidí snahu. Fajn, nemá sešit, ale přinesl si vlastní papír, a dělá si poznámky.

ˇBUDTE SLUŠNÍ

Vždycky dbejte na základy slušného chování, pokud mluvíte s učitelem. Učitel je trochu jako šéf v práci, i když vás štve, a i když si o něm myslíte, že je to totální kretén, nemůžete mu to takhle říct do očí. To si nechte pro spolužáky.

S učiteli komunikujte vždy zdvořile, pozdravte, poproste, poděkujte, když za ním jdete do kabinetu, využijte fráze typu: ,,Promiňte, že ruším, nenašel/a by jste si na mě chviličku?" Zkrátka zachovejte určité dekorum a komunikujte s učiteli jako vyspělý, slušně vychovaný člověk, který používá ti věc v hlavě,a  jehož dobré způsoby neodvál vítr.

Tohle můžete použít i v případě, že je k vám nějaký učitel nespravedlivý nebo zlý. Místo abyste se urazili nebo něco odsekli nebo se začali hádat je lepší opět nasadit fráze typu:

. Promiňte, paní učitelko, ale v tomhle mi trošku křivdíte, já sice ano (tohle) ale i přesto se soustředím na ( tamto)

. Nebo: Pokud jsem udělal/a něco špatně, pak se omlouvám, ale zcela upřímně mi nedochází, kde je chyba. Můžete mi to prosím říci? Třeba jsem fakt udělala něco špatně, a takhle to budu moct napravit a poučit se z toho.

Nebo: Pane učiteli, prosím, není nutné na mě hned křičet. Tím se nic nevyřeší. Pojďme se prosím bavit jako lidé. Naprosto rozumím tomu, že je toho teď hodně, a to pro obě strany. Nemáte to tady s námi lehké. Ale prosím, nekřičte na mě, já se to příště pokusím udělat tak, aby to bylo v pořádku.

Nebo:

Splést se může každý. A uznávám, že tohle není můj nejsilnější a nejoblíbenější předmět. Mé silné stránky i zájmy jsou zkrátka jinde. Ale snažila jsem se. Vím o tom, že tohle není předmět, který by mi zrovna fakt šel, ale to neznamená, že na něj kašlu, jen mi to prostě nejde do hlavy tak snadno, jako třeba ( čeština, zeměpis, cokoli)

Když s nimi budete komunikovat jako rozumní a vyspělí lidé, zároveň budete upřímní, ale vždy slušní, a ukážete, že nejste jen hloupé děcko, na které je třeba řvát, aby se uklidnilo, hned s vámi budou zacházet jinak, budou s vámi jednat jako s dospělými. A ne jako s malý dítětem. Protože uvidí, že s vámi mohou.

OBČAS SE NA NĚ USMĚJTE

Úsměv může zlepšit den každému. Není nutné se na ně nonstop culit, ale nafrněný a otrávený xicht žádného učitele nepotěší. A občas se na ně mírně usmát na chodbě vás nezabije.

OBČAS JIM PODĚKUJTE NEBO POCHVALTE HODINU

Tohle ale musí být upřímné, jinak to bude vyloženě podlejzání na sílu. Ale pokud nastane situace, že vás na hodině opravdu něco hodně zaujme nebo vás to hodně bavilo, pokud vás něco nadchlo, něco, o čem mluvil, nějaká akce nebo přednáška nebo nějaká interaktivní činnost v hodině nebo film, který vám pustil, nebojte se mu říct, že se vám to líbilo, a že vás to bavilo.



Nový komentář

Přidávání komentářu je povoleno pouze přihlášeným uživatelům. Zaregistruj se a přidej sem svůj komentář.