Harry Potter a Hunger Games

Knižní recenze: Aliance

Jasně, nejdřív bych asi měla napsat svůj názor na Rezistenci, ale mám depku, takže si myslím, že tuhle recenzi napíšu lépe.

Popis: Na frakcích založená společnost, v níž Tris Priorová kdysi věřila, je v troskách – zničená násilím a mocenskými boji, zjizvená ztrátou a zradou. Když tedy dostane možnost prozkoumat venkovní svět, neváhá, je připravená. Třeba právě za plotem ona i Tobias naleznou společný lehčí život, svobodný od zbytečně komplikovaných lží, zamotaných vztahů a bolestných vzpomínek. Ale Trisina nová realita je mnohem alarmující než ta, co nechala za sebou. Staré objevy jsou rychle zbaveny své důležitosti. Výbušné nové pravdy mění srdce těch, které miluje. A Tris tak znovu musí bojovat, aby dokázala pochopit složitost lidské povahy – i své vlastní – zatímco čelí rozhodování o odvaze, oddanosti, obětavosti a lásce. Vyprávění ze dvou pohledů přivede sérii k silnému závěru a odhalí tajemství dystopického světa, jenž uchvátil miliony čtenářů.

Recenze: Ze začátku mi Aliance přišla dobrá (až na to, že jsem si nemohla zvyknout na pohled Tobiase) a líbilo se mi, že kniha odpovídá na otázky položené v předešlých dílech. Ale postupně se mi kniha zdála nidnější a nudnější, každá kapitola horší a až na akci, která proběhla asi v polovině knihy mi přišlo, jako by Tris a Tobias popisovali, jak si dávají každý den k snídani chleba s máslem a po týdnu si na ten chleba přidají sýr. Kolem čtyřicáté kapitoly mě kniha začala znovu bavit, ale i když jsem věděla, jak to celé skončí, trochu mě překvapil epilog a obsah posledních kapitol z Tobiasova pohledu. Celkově mi kniha přišla dobrá, jenom se občas trochu opakoval děj (nebo tak mi to přišlo), poslední kapitoly působily depresivně a myslím, že Tris a Tobias se nemuseli tolik hádat.

Hodnocení: 5 z 10