Jak zhubnout?

Určitě už sis tuhle otázku položila rovnou několikrát. Pokud nejsi spokojená se svou váhou, potřebuješ shodit nějaké to kilo navíc a ještě zpevnit postavu, je na čase, aby ses do toho pořádně a hlavně správně, opřela. Hubnutí je totiž poměrně jednoduchá záležitost. Tedy pokud se zaměříš víc na to, co jíš a taky, co pro svou postavu děláš.

Speciální diety? NE!

Speciální diety jsou vůbec to nejhorší, co každý člověk může svému tělu udělat. A to vážně. Diety, které slibují úbytek na váze během několika dní, diety, které je třeba držet jen s užíváním doporučených tablet a dalších prostředků nebo diety, při kterých je nutné konzumovat jen jednu konkrétní potravinu po několik dní. Všechny tyto diety jsou naprosto k ničemu a možná budou ze začátku fungovat, ty skutečně zhubneš nějaké to kilo navíc, ale do budoucna u nich bude efekt jednotný. Nezhubneš totiž ani tak tuky, jako spíš svaly, které ve chvíli, kdy začneš zase normálně jíst, začnou nabývat a ty přibereš ještě víc, než před započetím diety.

První krok: úprava jídelníčku

Pravidelně jíst a pít obyčejnou vodu je velmi důležité. Během dne bys měla vypít minimálně dva litry čisté neslazené vody a jíst pětkrát denně. Ovšem jíst v menších porcích. Je velmi dobře známo, že lidé, kteří chtěli zhubnout, ale v jejich plánu nebylo omezení se v jídle, jedli cokoli, ale v menších, daleko menších porcích, než byli zvyklí doposud, zhubli poměrně rychle a navíc shozená kila nenabrali zpátky. I tak to totiž jde a jde to poměrně snadno. Můžeš si tedy dopřát k nedělnímu obědu svíčkovou od babičky, ale místo šesti knedlíků si dej jen dva. Na večeři pak zvol něco lehkého, dietnějšího, například zeleninový salát.

V životě je navíc nutné naučit se rozlišovat potraviny tučné a nezdravé. Tučný je pečený bůček nebo kachna se zelím a bramborovým knedlíkem. Vyloženě nezdravé jsou kupované klobásy, párky a úplně nejhorší variantou pak různé polotovary, které jsou běžně k dostání. Takovým jídlům by ses měla vyhýbat obloukem v každém případě.

Pokud se naučíš upravovat a sestavovat si denní stravu rozumně, rozhodně půjdou kila dolů raz dva. A nemysli si, že zhubneš hlavně tím, že nebudeš jíst maso. Maso by se naopak mělo stát nezbytnou potravinou, protože je plné živin. Podívat se můžeš dokonce i na různé recepty, jak oživit zeleninové a ovocné saláty, jak si připravit těstoviny v lehčí formě a recepty na potraviny, které příliš nezatěžují lidský organismus. 

Jak překonat chuť na sladké

Překonat chuť na sladké je někdy opravdu hrozně náročné, ale pro tebe to určitě nebude žádný problém. Navíc máme pro tebe radu. Místo sladké a kalorické čokolády si raději dej ananas nebo hroznové víno. Obojí sice obsahuje poměrně vysoké množství cukrů, ale například ananas působí jako jeden z nejlepších přírodních spalovačů tuků. Ostatně i v tomto případě platí, že všeho by se mělo jíst s mírou.

Sklenice vody je zázrak

Pouhá sklenice vody dokáže skutečné zázraky. Co to znamená v praxi? Pokud před každým větším jídlem – snídaní, obědem a večeří, vypiješ sklenici obyčejné vody, tvůj žaludek se už částečně zaplní. Tobě tak bude bohatě stačit menší porce jídla, protože už po ní se budeš cítit téměř najedená. A toho chceš samozřejmě dosáhnout.

Druhý krok: sport

Bez sportu to nejde. Ale vážně. Sport je naprosto nezbytnou součástí našeho života a nejde jen o to, že pomáhá k dokonalé postavě, ale celkově se podílí na našem zdraví. Je proto velmi důležité, abys sport zapojila do běžného života. Nemusíš nutně hned chodit do posilovny. Zvol si takovou aktivitu, která tě bude bavit, a budeš se na ni těšit. Cvičit můžeš dokonce i doma, i to je velmi účinné a efektivní. V souvislosti se sportem jde ruku v ruce i pravidelnost. Chceš-li skutečně zhubnout, třeba víc než 10 kilo, rozhodně bys měla sportovat i několikrát do týdne. Vše, co pro své tělo uděláš, se ti v životě vrátí hned několikrát.

Začni chodit pěšky

Pokud jsi byla zvyklá doteď všude jezdit s rodiči autem a do školy jen hromadnou dopravou, zkus to změnit. Pokud půjdeš jednu zastávku pěšky, rozhodně ti to neublíží. Právě naopak. Nejenže se projdeš, možná se dokonce příjemně unavíš, ale navíc si budeš mít možnost spoustu věcí promyslet. Ne nadarmo se říká, že ve zdravém těle, zdravý duch. 

zpět na seznam článků

Autor: HPD.cz   |   Publikováno: 21. 08. 2016   |   Zobrazeno: 2591x

Témata článku:Rady a tipy,Krása a móda

Komentáře

Psychoušek(Sword Art Online)

váhu mám normální, dokonce s rezervou, ale mám strašně nevypracovanou postavu a atrofované svalstvo, kvůli tomu, že jsem často nemocná a nemůžu sportovat. Lepší by bylo dát sem nějáké cviky, myslím, že většina lidí spíš potřebuje zpevnit postavu než vyloženě hubnout kila...

PsychoušekTo se mi líbí +7 To se mi nelíbí

perlička00VIP(Violetta je boží)

Co třeba jak zhubnou nějaké cviky? smajl né že bych to potřebovala smajl ale myslím že nějaké cviky na zhubnutí by tu určitě někdo ocenil...a já se ráda přiučím do budoucna smajl kdyby náhodou... smajl

perlička00To se mi líbí +1 To se mi nelíbí
zobrazit starší komentáře

Nový komentář

Přidávání komentářu je povoleno pouze přihlášeným uživatelům. Zaregistruj se a přidej sem svůj komentář.

Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)