Denčin blog.

Jak získat spoustu odběratelů na YouTube.

Ahooooooooooj, vítám vás u mého návodu, a tentokrát na to získat spoustu odběratelů na YouTube.


Chcete být slavní na YouTube? Máte něco, co byste chtěli sdělit co nejvíce lidem najednou? Nebo toužíte rozesmávat ostatní lidi? Bez ohledu na váš cíl se vám může podařit získat velkou spoustu odběratelů na YouTube. Tento návod vám ukáže, jak začít zvyšovat počet zhlédnutí vašich videí a získat pro váš kanál více odběratelů.


Pravidelně vytvářejte obsah

Alespoň jednou týdně nahrajte nové video. Pokud chcete mít více odběratelů, jednou z nejdůležitějších věcí je poskytovat lidem co nejvíce obsahu. Čím více videí budete nahrávat, tím populárnější váš kanál bude, protože když budete sdílet hodně videí, lidé se na váš kanál budou chtít vracet.
Více videí znamená více vyhledávacích výsledků, což znamená více odběratelů.
Uvědomte si ovšem, že když budete každý týden sdílet příliš mnoho videí, budete mít kanál zaplněný a diváci nebudou schopni najít to, co hledají.


Určete si časový rozpis a dodržujte ho. Nahrávejte videa na YouTube vždy ve stejný den, aby si vaši odběratelé zvykli a věděli, kdy bude k dispozici další video a mohli se tak na váš kanál vracet ve dny, kdy budete sdílet novinky.
Lidé raději odebírají kanály, které pravidelně přidávají videa, než kanály, na které jejich majitel přidává videa pouze příležitostně.



Přidávejte ke svým videím značky. Všechny značky (tagy) by měly popisovat obsah vašich videí. Když někdo bude něco hledat a vaše video se mu zobrazí ve výsledcích, protože je špatně označené, daná osoba ho po několika vteřinách vypne a pravděpodobně váš kanál již nikdy nenavštíví.
Když budete používat relevantní tagy, vaše videa se budou ve vyhledávacích výsledcích zobrazovat správně.
Tagy o více slovech pište dohromady – lidé na YouTube často hledají nejen slova, ale i fráze.



Zamyslete se nad dobrým názvem videa. Video s vhodným názvem bude ve vyhledávacích výsledcích nepřehlédnutelné, na rozdíl od videa se špatným názvem. Pokud například chcete natočit video o pečení sušenek, špatný název je „Jak upéct dobré sušenky,“ zatímco dobrý název je „Jak upéct lahodně vláčné sušenky za méně než 15 minut.“
Druhý název je popisnější a obsahuje více klíčových slov, která jsou důležitá při vyhledávání.


Přidávejte k videím smysluplné popisy. Jen prvních několik řádků popisu se při přehrávání videa zobrazí, takže byste si na nich měli dát záležet a pokusit se napsat o videu něco zajímavého.
V popisu by neměla chybět klíčová slovíčka – použijte jich dostatek, ale nepřehánějte to s nimi.




Plánujte svá videa

Pište si scénáře. Je sice možné natočit úspěšné video bez přípravy, ale když si napíšete scénář, budete schopni pracovat konzistentně. Scénář vám pomůže držet se tématu videa a zaměřit se na obsah, který bude vašim divákům vyhovovat.
Pokud jde o vlog, můžete si napsat osnovu toho, o čem budete mluvit a potom se již můžete pustit do natáčení. Někteří z těch nejlepších vloggerů takto natáčejí a nakonec jen vystříhají části videa, ve kterých říkají „um.“



Natáčejte videa o tom, čemu rozumíte. Nejúspěšnější videa jsou ta, ve kterých se jejich autor věnuje něčemu, co ho baví. Nesnažte se řídit se davem a vytvářet videa, která napodobují populární trendy. Když budete natáčet to, co natáčet chcete a budete to dělat pořádně, budete mnohem úspěšnější.



Začátek videa by měl být poutavý. Úvod je jednou z nejdůležitějších částí videa. Měl by upoutat pozornost diváků a nastínit téma a směr, kterým se video bude ubírat. Diváci by po jeho zhlednutí měli nedočkavě čekat na zbytek videa. Úvod můžete vytvořit osobně, graficky, nebo může být například ve formě střihů ukazujících obsah videa.
Úvod by měl být krátký, ale úderný. Diváci pravděpodobně nevydrží úvod delší, než 10-15 vteřin. Tuto délku musíte splnit včetně názvu, grafiky a přechodů. Když se vám podaří zaujmout diváky ihned, budou pozorně sledovat celý zbytek videa.



Udržujte si dobré tempo. Je důležité, aby video mělo dostatečné tempo, jinak se diváci budou nudit. Nezabývejte se nezajímavými věcmi a snažte se video stále posouvat dopředu.
Nesnažte se do jednoho segmentu videa dostat co nejvíce informací. Pokud natáčíte informativní videa, rozdělte si obsah na několik částí. Díky tomu diváci nebudou zahlceni informacemi a udrží s videem krok.
Na druhou stranu ovšem musíte mít jistotu, že máte dostatek materiálu na celé video. Když video diváka přestane bavit, ač jen na vteřinu, vaše video vypne a pustí si jiné.
U delších videí byste měli využívat přechody a malé pauzy, které děj trochu zpomalí. Díky tomu se lidé budou moci zamyslet nad tím, co právě viděli.



Zakončete video výzvou k nějaké akci. Na konci videa byste neměli říct jen „sbohem“ a vypnout fotoaparát. Požádejte diváky, aby začali odebírat váš kanál, aby vám okomentovali vaše videa na Facebooku, nebo aby vám do komentáře pod video napsali, co se jim na dnešním videu líbilo. Díky tomu získáte více odběratelů a budete se svými odběrateli lépe komunikovat.
Přidejte si do videa tlačítko pro okamžitý odběr. Dejte si ovšem pozor, aby nezakrývalo nic důležitého a umístěte ho až ke konci segmentu videa.



Produkce videí

Upravujte svá videa. I základní úpravy vám mohou pomoci odlišit vaše videa od tisíců jiných videí na YouTube. Zbavte se všech chyb, nevhodného obsahu a prostojů.
Naučte se pracovat s nějakým programem na úpravu videí. Existuje několik open source programů zdarma a spousta digitálních kamer se také prodává již s editačními programy.



Zapracujte na přechodech. Pokud děláte sérii videí založených na jednom obecném konceptu (například návody, recenze atd.), vymyslete si přechody a efekty, které použijete ve všech těchto videích. Díky tomu budou vaše videa jednotná a na diváky budou působit mnohem profesionálněji.
Přechody mají velký vliv na branding vašich videí. Značka je důležitou součástí úspěchu na YouTube, takže byste na ní měli zapracovat.



Naučte se pracovat s kamerou. Experimentujte s různými úhly natáčení a naučte se se svou kamerou pracovat jako profesionál. Když budete umět ovládat kameru, vaše videa budou mít úspěch a získáte spoustu odběratelů.
Snažte se s kamerou příliš nepohybovat (pokud to není to, o co se snažíte). Pokud například mluvíte na kameru a potom ji chcete přiblížit, abyste ukázali nějakou věc, kterou máte na stole, neměli byste s kamerou hýbat. Udělejte střih a natočte oba záběry zvlášť, aby diváci nemuseli sledovat trhané pohyby kamerou.
Požádejte nějakého kamaráda, nebo někoho z rodiny, aby vám pomohl. Když budete mít svého kameramana, budete se před kamerou moci chovat uvolněněji. Kromě toho „štáb“ vašim videím dodá profesionalitu a dosáhnete lepších výsledků, než kdybyste natáčeli například jen s webkamerou.



To by bylo pro tento blog vše A ČAU.


Komentáře

Nový komentář

Přidávání komentářu je povoleno pouze přihlášeným uživatelům. Zaregistruj se a přidej sem svůj komentář.