Knižní recenze: Girl Online

Takže ahoj sušenky! Máme tady další knižní recenzi, tentokrát na knihu Girl Online!

Předem chci říct, že jsem od knihy zase tak moc nečekala, ale velkým plus bylo to, že má krásnou obálku a knížka je po vzhledové a hmotné stránce moc hezká.

Autor (údajný): Zoe Sugg

Počet stran: 356

Nakladatelství: Jota

Kniha vypráví o patnáctileté bloggerce Penny, která vlastní anonymní blog, kde vystupuje pod pseudonymem Girl Online. Na tomto blogu může být konečně upřímná a může se svěřovat se vším, co jí napadne a trápí, i když většinu těch věcí říká svému nejlepšímu kamarádovi Eliottovi, který má pokoj hned vedle ní a opravdu je to jen a pouze nejlepší kamarád, žádná lovestory...je totiž gay.

Pennyina "nejlepší kamarádka" Megan se začíná měnit a k Penny se chová nesmírně krutě a je panovačná. Penny s ní má nejednou pocit paniky a úzkosti, který ji provází od nedávné autonehody. A nejhorší na tom je, že se brzy ztrapní natolik, že už nikdy nechce mezi lidi. Zažije trapas před publikem, učitelem, spolužáky, Megan i Olliem, který se jí líbí již šestým rokem. Díkybohu, se spolu se svými rodiči a Elliotem dostává do New Yorku, kde mají její rodiče naplánovat vánoční svatbu ve stylu Panství Downtown. Manažerka cateringu, nesmírně milá Sadie Lee, má osmnáctiletého vnuka Noaha, hudebníka, který je pro Penny jako spřízněná duše a ihned se do něj zamiluje. To vše ještě zlepšuje fakt, že u nich stráví Vánoce. Ale co potom? Vydrží její vztah i když budou každý na jiném světadíle?

Kniha nebyla špatná, jak by řekla Markéta ze Světa podle Marillee, byla to spíš knihohubka. Odpočinková kniha. Velkým plus bylo to, že je opravdu velmi čtivá a i když se tam neděje všechno úplně pozitivně, stejně jsem se usmívala, když jsem tu knihu četla. Některé věci tam byly tak trochu...klišé. Nejlepší kamarád gay, stydlivá holka, která se stále ztrapňuje a přesto má na něco velký talent, najednou potkává spříněnou duši = úžasného, krásného Noaha, který je ale Američan!

Chápete, co tím myslím, ne?  Ale musím říct, že ten trochu dramatičtější konec mě velmi bavil. Taky jsem ale někde četla, že některé holky u toho brečely, což opravdu nechápu. No, ale já mám srdce z kamene, (jak řekla Molly v knize, když mluvila o tom, že jí rozbrečely Hvězdy nám nepřály :D xD) holt pláču jen u knih (dvou), kde umře zvíře. Takže Sára a Přítel s dlouhýma ušima.

Kdybych to hodnotila na Martinusu, tak tomu dám 3*, lepší 3*. Kdyby se daly na csfd.cz hodnotit knihy, tak bych jim dala (teď jsem si uvědomila, že tam jsou taky hvězdy, takže tam dám ta celková procenta) asi 70%. Možná 68%.