Modrý koutek s Tindrell

Mýdlový princ - Recenze

Mýdlový princ je muzikál s písničkami Václava Neckáře. Hlavní postavou je nezaměstnaný Martin Marek, který žije v Praze a marně, jako herec, hledá role. Hrozí mu exekuce a mezi ním a jeho přítelkyní to začíná skřípat. Když tu se dozví, že mu zemřel otec. To Martina ani tolik nevzruší, přeci jen, když mu byli tři roky, odjel od něj. O to větší euforie to byla, když zjistil, že mu otec odkázal 12 milionů. Je tu však háček. Martinův otec miloval amatérské divadlo a jedno své i měl, Šumavu. A tak rozhodl, že dědictví připadne pouze tomu, kdo v malebné šumavské vesničce jménem Tuškov obnoví dávno zaprášenou slávu místního ochotnického spolku a s nastudovanou hrou dovede tento spolek až do národního kola Jiráskova Hronova. Martin se tedy vydává na Šumavu a pokusí se o znovuzrození divadla. Samozřejmě nechybí různé komplikace a Martinova dávná kamarádka z dětství…

Mně osobně se Mýdlový princ opravdu líbil, přestože nejsem žádná velká fanynka Neckářových písní. Přestože se děj může zdát jako takové to typické klišé (dvě lásky najednou, otravná ženština, nadlidský úkol a chudák – hlavní postava), myslím, že celkem příjemně překvapí. Najdete tam narážky, skrytý humor a kvalitní herce. Kupříkladu druhou Martinovu lásku, Zuzanu Adamovou nám ztvárnila Jitka Schneidrová (dále pak byly v alternaci Ivana Jirešová a Tereza Kostková) či se ukázal Jaromír Nosek, jakožto teplý majitel cukrárny, jenž může na mužské výpomoci z věznice oči nechat.

Já osobně jsem vůbec nevěděla, co od Prince čekat a musím říct, že to byly tři hodiny velké zábavy. Premiéra byla 12.3 v divadle Brodway, já jsem ale šla až 7.4. A můžu jen vřele doporučit!