Recenze knih - září 2019

Hey! Vítám vás u už třetího dílu recenzí! Musíte uznat, že se opravdu překonávám...:) No, snad mi to vydrží.

V září moc na čtení čas nebyl. Škola a prázdniny žádné, takže jsem stihla přečíst jen tři knihy. Ale i o ty tři knihy bych se s vámi ráda podělila:)

Zmizela v mlze

Autorka: Michaela Klevisová

Počet stran: 376

Děj: Ann-Solveig žije v odlehlé vesnici u norského fjordu vysoko za polárním kruhem s mužem, ze kterého má strach. A nikdo jí to nevěří. Pod vlivem své sousedky, psychosomatičky Katrine se rozhodne partnera opustit… ale nakonec místo toho skočí z útesu do moře. Přesně o rok později začne Katrine dostávat výhrůžné vzkazy. Vzápětí zemře další její pacientka - rybáři ji najdou uškrcenou na opuštěném místě u řeky. Český kriminalista Josef Bergman chtěl na tomto místě strávit poklidnou rybářskou dovolenou a ujasnit si životní priority, ale místo toho se stane jedním z důležitých svědků v zamotaném případu. Postupně zjišťuje, že skoro každý obyvatel zdánlivě idylické vesnice má nějaké tajemství…

Tuhle knížku jsem objevila úplnou náhodou. Ležela v obýváku na stole:D A já zrovna neměla, co číst, tak jsem si řekla, že ji zkusím.

Je to sice až pátý díl nějaké série, ale to mi nijak nevadilo. Vlastně všechno, co se týká knihy je právě v knize, takže předchozí díly znát vůbec nemusíte.

Autorky styl mě nikterak neohromil. Je to takové hodně průměrné. Ale námět hezký, čtivé je to dostatečně, takže nedokonalost ve stylu psaní nějak přehlédnete. Vlastně si i troufám knihu doporučit. Myslím si totiž, že se skvěle hodí k podzimní, trochu ponuré, atmosféře.

Hodnocení na Databázi knih: 82%

Moje hodnocení: 79%

Prasklé zrcadlo

Autorka: Agatha Christie

Počet stran: 177

Děj: Na dobročinném večírku známé filmové hvězdy dochází k podivné vraždě a v následujících dnech k řadě dalších. Případ je neřešitelný jak pro místní policii, tak i pro přivolaný Scotland Yard. Nenápadná a milá stará dáma slečna Marplová však dokáže rozetnout předivo dávných i současných vazeb mezi zúčastněnými osobami a neomylně odhalí skutečného viníka.

Na tuhle knížku jsem se moc těšila hned, jak jsem ji objevila v knihovně:D Opět je to klasika od Christie, tentokrát však už z 60. let.

Prasklé zrcadlo se mi velmi líbilo a doufám, že se dokopu k tomu, abych viděla i televizní adaptaci. Největší kouzlo té knihy je, že vlastně od začátku víte, kdo je vrah, ale díky tomu, jak se příběh vyvíjí a jak různí lidé mluví různé věci, tak začnete pochybovat zda byl váš prvotní úsudek správný. A tak čtete dál a dál, protože to prostě potřebujete zjistit, bez toho nemůže jít spát...XD

Hodnocení na Databázi knih: 88%

Moje hodnocení: 88%

Americké zápisky

Autorka: Barbora Jiříčková

Počet stran: 344

Děj: Anna už od malička všem tvrdila, že chce studovat v USA. Nejdříve to byl jen sen, ale když se naskytla příležitost, neváhala a popadla ji za pačesy. A tak najednou stojí na letišti v Oklahomě, s sebou hromadu kufrů a tenisovou raketu, díky níž získala stipendium na univerzitě. Ovšem to těžší má teprve před sebou, jak se proboha zvládne vypořádat se všemi záludnostmi vysokoškolského života? Jak jen zvládne život ve Státech? Proč tady proboha všichni nosí kovbojské boty? Jak se má sžít se svými spoluhráčkami? A jak to tady má vydržet bez svého přítele? Nádherně napsaný román, jenž okouzlí všechny, kteří někdy chtěli studovat v cizině, rádi cestují a chtějí poznat, jak probíhá každodenní život v USA. A samozřejmě pro všechny, kteří mají rádi šťastné konce.

Tak jo, na Americké zápisky jsem se taky neskutečně těšila a zklamání nemohlo být větší... Hezký námět, ale totálně to zabil autorčin styl psaní... Je to vlastně takový deník, možná z části i autobiografický, takže v průběhu knihy se vyskytuje hodně zápletek. A problém tkví v tom, že autorka je nedokáže dotáhnout do konce. Prostě o něčem začne psát. Věnuje tomu dva odstavce, přičemž závěr, to jak to dopadlo ani nevíme, ale autorce je to jedno a pokračuje nějakou story, která se odehrává o týden později... A na konci kapitoly jsme třeba o dva měsíce jinde, než na začátku. Lol.

Paní Jiříčková měla radši zůstat u tenisu, protože ten jí jde určitě líp...

Na druhou stranu je to inspirativní kniha. Člověka to trochu donutí se zamyslet, kam vlastně směřuje, co chce dělat... Ale to je asi jediné pozitivum, když nepočítám ten krásný cover:D

To je bohužel všechno, ale snad měsíc říjen bude na počet knih lepší...